Gebruik mindfulness om lekker thuis te komen na je werk. 3 Tips.

Als we aan het werk zijn zijn onze gedachten over thuis nooit ver weg. Zeker niet voordat je weekend begint. We verlangen naar de rust en ontspanning om samen te zijn met je vrienden, huisgenoten of gewoon lekker even alleen. Maar als het dan zover is en je bent klaar met je werk, verliezen we ons snel in haast om thuis te komen. Druk verkeer, volle treinen, volle winkels voor de laatste boodschappen. Ons idee over de heerlijke thuiskomst valt al snel in duigen. We komen uitgeput en geïrriteerd thuis en de avond en nacht zijn al om voordat we het door hebben.

Mindfulness brengen in onze thuiskomst kan ons helpen de uren na je werkdag meer ontspannen mee te maken.

Probeer deze 3 mindful tips uit en zie wat het je oplevert.

Maak een voornemen

Zelfs vóórdat je een voet over de drempel hebt gezet, neem een diepe ademhaling, breng je aandacht even naar je lichaam en de beweging van de ademhaling. Neem daarna wat tijd om een voornemen te maken over hoe je deze avond zou willen invullen. Wil je de avond doorbrengen met je gezin? Wil je op een andere manier je ontspanning vinden?

Hug iets of iemand

Als je binnenkomt, knuffel iemand of iets. Het kan je huisdier zijn, je partner, maar ook jezelf of iets anders wat je lief hebt. Een knuffel helpt ons verbonden te voelen, kalmeert het lijf en zorgt voor een goed gevoel voor de rest van de avond.

Maak je omgeving

Zet wat muziek op die je rust geeft, doe een kaars aan, zet je spullen wat anders neer voor juist deze vanavond.

 

Naar Elisha Goldstein, Ph.D, zie http://www.mindful.org/3-mindful-things-get-home-work/
Voor de You Tube presentatie, zie https://www.youtube.com/watch?v=PTAJy1-Nto4

Over Mindfulness – Knuffel Iemand Als Je Thuis Komt Na Je Werk

Geef een reactie